Medlemstävling: Ute-KM på Hellasgården

Efter några år i träda är det nu äntligen dags för ute-KM på Hellasgården igen!

När: Torsdag 4/8 – Söndag 7/8. Spel från kl 10 och fram till mörkrets inbrott varje dag.

Var: Hellasgårdens grusbanor

Vem: Öppet för medlemmar i Hellas TK, 15 år eller äldre. Vi planerar att köra ute-KM för juniorer längre fram.

Klasser: Herrsingel, Damsingel, Herrdubbel, Damdubbel. Vid många deltagare delar vi upp i A/B/C-klasser beroende på spelstyrka – tävlingsledningen gör klassindelningen. Observera att vi tillåter spel i herrklasserna för damer som är på hög nivå.

Spelformat: Beroende på deltagarantal. Ambitionen är poolspel åtminstone i dubbelklasserna, för att alla ska få spela mer än en match.

Avgift: 150 kr för singel, 150 kr per dubbelpar (75 kr/spelare). Betalas in till pg 559310-8 innan tävlingen, alt. kontant på plats (vi föredrar betalning till pg).

Anmälan: Via mail till info@hellastk.se senast söndag 31/7 kl 12.00. Ange vilken/vilka klasser du anmäler dig till, namn på dubbelpartner, och ev. förbehåll. OBS: Om inte förbehåll anges räknar vi med att man kan spela dagtid på torsdagen och fredagen.

Cafeteria: Vi kör enklare cafeteria och grillning under alla dagar – endast kontant betalning.

Avslutning: Om vädret tillåter avslutar vi helgen med lite häng på Boule & Berså vid Henriksdal på söndagskvällen – mer exakt tid spikar vi när spelschemat är satt.

Comments are closed.