Facebook

Nytt bokningssystem

Hellas TK byter till MATCHi, en modern onlinetjänst för racketsport. Det kommer att underlätta för oss att hantera kundregister, kontrakts- och träningstider, samt ge oss bättre möjlighet att bedriva en effektiv verksamhet. Vår förhoppning är även att ni ska finna det smidigare att boka tider via den nya tjänsten!

Bokning av speltider som infaller t.o.m. den 21 januari görs i det nuvarande systemet, bokning av tider fr.o.m. 22 januari görs i MATCHi. Det går givetvis bra att gå in och boka redan nu, om du vill spela efter det datumet – precis som tidigare är det möjligt att boka strötider två veckor framåt i tiden.

 

Kom igång

För att boka tider behöver du skapa ett användarkonto i MATCHi, om du inte redan har ett sådant. Gå till följande länk och skriv in dina uppgifter för att registrera dig (observera att du måste bekräfta kontot genom att klicka på en länk som skickas till dig via e-post): REGISTRERING I MATCHI

När registreringen är klar loggar du in och söker upp Hellas under “anläggningar”, och kan sätta igång att boka tider! Ett bra tips är att bocka i rutan “favorit”, då ser du direkt Hellas under dina favoritanläggningar när du loggar in.

Du bokar och betalar tid online med ditt betalkort (Visa, MasterCard, American Express eller Maestro). Medlemmar har precis som tidigare rabatt vid bokning. För medlemmar erbjuds också möjligheten att köpa digitala “klippkort”, som ger ännu billigare pris per speltimme.

 

Medlemmar i klubben

Alla som har varit registrerade som medlemmar för 2018 finns med i klubbens register i MATCHi, men behöver registrera sig enligt instruktionerna ovan för att komma igång med bokning av tider. Du som redan har ett konto i MATCHi behöver förstås inte registrera dig på nytt.

Om du registrerar ett nytt konto där namn och e-postadress matchar en person i vårt medlemsregister kopplas det automatiskt ihop så att du får medlemsrabatt vid bokningar. Problem kan dock uppstå om samma e-postadress finns registrerad på flera personer (t.ex. barn och deras föräldrar), eller om vi inte har en felaktig e-postadress inlagd i klubbens register.

Om du vet med dig att du är medlem men ser att du får fel pris, kontakta kansliet så hjälper vi till att ordna det.

OBS – om det står att du har ett “icke aktivt medlemskap” så finns du med i medlemslistan, men vi har inte hunnit registrera din betalning av avgiften för 2019. Om så är fallet ska du ändå få medlemsrabatten under en övergångsperiod, tills dess att vi hunnit registrera alla betalningar.

 

Kontraktstider

För dig som har en kontraktstid fungerar det på samma sätt som för medlemmarna (se ovan). När du registrerat dig och loggat in ska du kunna se din kontraktstid i listan över bokningar – om du inte gör det, kontakta kansliet så ser vi till att koppla ihop kontot med din bokade kontraktstid.

De som har kontraktstid kommer framöver få e-post varje vecka med en länk för att enkelt boka av tider som man inte kan utnyttja. Observera att man inte längre får någon återbetalning/”tillgodotimme” vid avbokning av kontraktstid.
OBS – vi ber er att vänligen INTE avboka tider före den 22/1 i MATCHi, även om ni får ett mail därifrån. Avbokningar före det datumet görs i det gamla systemet.


Pengar på buffertkontot

Du som idag har en innestående summa på ditt buffertkonto kan få detta överfört till s.k. ”klipp” i MATCHi.
Du får då ett antal klipp som du kan använda för att boka strötider. Det finns olika klipp för olika typer av tider (a-tid/b-tid, inomhus/utomhus osv.).

Om du vill föra över innestående medel behöver du först registrera dig i MATCHi (enligt ovan), och därefter kontakta oss, så lägger vi in det antal ”klipp” som motsvarar den summa du har innestående och enligt den typ som du önskar. Klippen är giltiga i 365 dagar från det att vi lägger in dem och förfaller därefter.

OBS – sista datum för att höra av dig om du vill göra en överföring är 30 april! Då vi har väldigt många medlemmar och kunder med innestående medel ber vi dig ha överseende med att det i värsta fall kan ta ett par dagar innan vi hinner hantera din förfrågan. Om möjligt ser vi gärna att du väntar tills dess att vi stänger det gamla systemet innan du hör av dig om överföring – dvs. 22 januari.
Avbokning

Avbokning måste göras minst 6 timmar i förväg. Vid avbokning återbetalas banhyran till ditt bankkonto (minus en administrativ avgift på 12,50 kr). För kontraktstider utgår ingen återbetalning.

 

Mer information

För mer information om tidsbokning, se MATCHi:s hjälpavsnitt: https://www.matchi.se/home/faq

Om du inte hittar svaret på din fråga där kan du antingen kontakta MATCHi:s support på support@matchi.se (frågor gällande bokningssystemet), eller vårt kansli på info@hellastk.se (frågor kring medlemskap, kontraktstider, överföring av innestående medel, mm.)

Comments are closed.