Storsuccé för “Bring a friend cup”!

24 deltagare samlades i strålande sol på banorna i lördags för att spela mixedturneringen “Bring a friend cup”, en ny medlemstävling där alla deltagande medlemmar erbjöds att ta med en vän.

Paren mixades på förhand av tävlingsledningen och delades sedan in i tre grupper som alla kämpade om totalt fyra slutspelsplatser. Det blev otroligt jämt spel i det inledande gruppspelet där gameskillnad till slut blev avgörande för att ta fram de fyra semifinalistparen.
image (2)

I den första semifinalen mötte Tony Forsgren/Jenny Lantz paret Hasse Nyström/Bodil Sjöberg.  Det visade sig bli en mycket välspelad match där Hasses & Bodils jämna och stabila nätspel till slut fällde avgörandet. I den andra semifinalen stod paret Lena Eriksson/Adam Kmet mot turneringens enda icke-mixade par, Leif Lindman/Dag Lindberg. Lena och Adam tog tidigt kommandot och man kunde notera en viss brist på samspelthet hos motståndarparet (Leif spelar normalt med brodern Lars som för dagen var tilldelad en annan partner). Dag och Leif lyckades dock vända på steken och tog sig till final efter fyra raka games.
Även finalen bjöd stundtals på imponerande spel med ett flertal bra bollväxlingar.  Hasse och Bodil kunde dock ta kommandot över nätet vid majoriteten av bollduellerna vilket till slut också kom att fälla avgörandet. Grattis Bodil Sjöberg och Hasse Nyström till en välförtjänt seger i Hellashistoriens första “Bring a friend cup”! Kvällen avslutades sedermera med ett dukat långbord som bjöd på mat och dryck och gott om tennishistorier och andra anekdoter.
Tack till alla som var med och deltog, samt till BIWO racketshop som sponsrade med priser!
/Tävlingsledningen
image2Stort grattis till Bodil & Hasse som tog hem helgens mixedturnering!